Le Passe


فیلم گذشته رو نگاه می کنم. هر چی مدت بیشتری از فیلم میگذره کمتر ردی از فیلم های خوب فرهادی رو می بینم. دلم میگیره و به خودم دلداری میدم که ایرادی نداره اینم یه تجربه جدیده برای ایشون.

دیروز که فیلمش رو به عنوان کاندید ایرانی اسکار اعلام کردن واقعا لجم گرفت. این فیلم هیچ جاش ایرانی نیست. اگر علی مصفای عزیز رو از فیلم برداریم دیگه هر چی می مونه بازیگرای فرانسوی و دغدغه های فرانسویه. درسته که ایشون یه کارگردان مطرحن و الآن می تونن باعث دیده شدن سینمای ما بشن اما معرفی این فیلم یه جوری حق فیلم های تمام ایرانی رو ضایع می کنه. حتی اگر کاندید های دیگه فیلم های قوی ای نباشند.

با تمام احترامی که برای کارگردان محبوبم قائلم این فیلم اصلا فیلم قوی ای نیست.

خیلی دلم میخواست فیلم رو زبان اصلی میدیدم اما به خاطر همسرک نشد.

خیلی فکر کردم که برای کدوم بازی گیرا به برنیس بژو جایزه دادن. احتمالا دلیل جایزه اش همون تنها بازیگر زن فرانسوی حاضر در کن بودن، بوده.

نظرات 3 + ارسال نظر
محبوبه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:08 http://mzm70.persianblog.ir

سلام خاله منو یادت میاد ؟
من هنوز فیلم گذشته رو ندیدیم

بله عزیزم. ادم دوستای خوبش رو فراموش نمیکنه

سارا سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:46

ک در همسرک از چه نوعی است : ؟ تحبیب یا تصغیر ؟

مسلما تحبیب

زنبق سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:45

چه جالب همین الان فیلم و دیدمو تموم شد اومدم دیدم شما هم ازش نوشتی:)
خب من شنیدم که این فیلم اصلا فیلم ایرانی نیست پس نمیتونه جز کاندیدای ایرانی باشه برای اسکار چون با هزینه فرانسه و در فرانسه ساخته شده
فضای سرد و نموری داشت فیلم

واقعا نمیتونه کاندید ایرانی باشه

راست میگی خیلی نمور بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد