ازدواج هندونه ایه واسه خودش


با تمام احترامی که برای ازدواج های سنتی قائلم، اونایی که عشق قبل از ازدواج رو درک نکردن یه لذت خیلی بزرگ رو درک نکردن.


نگاه های دزدکی، دلواپسی ها و انتظارهای اعصاب خورد کن اما شیرین، پنهان کاری ها و جدل های فرسایشی ...


گاهی نمیتونم جنس علاقه آدمهایی که به واسطه خواستگاری یا معرفی با هم ازدواج می کنند رو درک کنم. حس می کنم بیشتر یه تعهد و بعد کم کم یه عادت شکل میگیره که با علاقه اشتباه گرفته میشه.


در مقام مقایسه ناز و اداها و خواسته های اولیه در این جور ازدواج ها بیشتره و کوتاه اومدن های اولیه برای پا گرفتن زندگی کمتر.  نمیشه گفت دوام کدوم نوع ازدواج بیشتره. اما من شخصاً خوشحالم که عشق قبل از ازدواج رو تجربه کردم. حالا می دونم که چیزی کم ندارم. چون ازدواج واقعا یه هندونه سر بسته است و در دو حالت احتمال شکست وجود داره من حداقل از این تجربه محروم نیستم.

نظرات 10 + ارسال نظر
شیوادالان یهشت دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:51

چقدر قشنگ موضوع رو بیان کردید

لطف داری شیوا جان

طنین دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:15

باهات موافقم استرس و علاقه ی قبل ازدواج یه حال دیگه ای داره

دقیقاً

محبوبه دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:46 http://mzm70.blogsky.com

آره منم قبلو دارم عشق قبل ازدواج یه چیز خیلی شیرینیه

بله شیرینه

مهرو سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 http://shekaretalkh.blogsky.com

عزیزم سلام
راستشو بخوای من هر دو نوع ازدواج رو تجربه کردم. ده سال قبل از طریق سنتی با فردی نامزد کردم . کل آشنایی و روند خواستگاری دو ماه طول کشید و من و ایشون نامزد شدیم . اوایلشم خیلی خوب و احساسی پیش رفتیم چون فکر می کردیم چه تصادف جالبیه که روحیاتمون اینقدر به هم شبیه هستش و حتی دیگران هم می گفتند چقدر به هم شبیه هستید از لحاظ ظاهری. ظاهرا به هم خیلی هم می اومدیم ولی بعد از دو سه ماه طرف مقابلم دچار مشکلات روحی شد و یهویی تو اوج عشق و علاقش زد زیر همه چیزو گفت من تو رو اونقدر دوست دارم که می ترسم نتونم خوشبختت کنم. خلاصه بعد از ده ماه جدا شدیم. ازدواج دومم کاملا مدرن بود و با یکی از همکلاسی هام ازدواج کردم. روابط این ازدواجم که الان هفت ساله ادامه داشته بیشتر شبیه دو تا دوسته که باهم کل کل می کنن ولی همو رها نمی کنن. ولی در کل برای من عشق توی رابطه اولم شکل گرفت جدا از شکست نهاییش. رابطه دومم یه جور تعهد توش هست که دوستش دارم می خوام بگم تو سنتی هم عشق ممکنه بوجود بیاد ولی چون شناخت ها کمه عمرش شاید کوتاه باشه.

واقعا نمیشه قطعی گفت خاله

گل نسا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:21

خاله ای
سال نوت مبارک :)
ایشالا امسال سال موفقیتت باشه
و به هرچی که لحظه سال تحویل خواستی برسی.

واقعا ازدواج در هردو حالتش هندوانه در بسته است. باهات خیلی موافقم.

منتظر خبرای خوب از نتیجه دکترا هستیم

سلام خاله
سال نوت مبارک امیدوارم امسال برات پر از موفقیت باشه

سارا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:18

سلام خانم خوب هستی ایشالا؟ سال نو هم مبارک باشه ، از بس دیر اومدی نزدیک بود فراموشت کنیم ! خوشحالم که خوب و خوشی

سلام سال نو شما هم مبارک
خدا رو شکر که فراموش نشدم هنوز

آواز جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 http://radepayezendegi.persianblog.ir

سلام باران جان
نمیدونستم دوباره شروع به نوشتن کردی

امیدوارم سال خیلییی خوبی برات باشه امسال

راجع به این پستت من هم مثل تو فکر می کردم. اما تازگی ها فکر میکنم عشق یه اتفاق ناشناخته است که هیچ حالت مشخصی براش وجود نداره . و هر لحظه در کمینه و میتونه اتفاق بیافته
انگار تو ازدواج های سنتی هر چند نادر ! ولی اتفاق می افته

سلام عزیزم

سال نو شما هم مبارک ایشا... امسال برات فوق العاده خوب باشه

بله عشق یه اتفاق نا شناخته است

اصلا نمیشه گفت کی میاد

کاتب شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:21

سلام
من هیچ وقت از ازدواجای سنتی خوشم نمیومده ..
الان هم نظرم عوض نشده..
ولی واقعا ازدواج عجیب هندونه ایه واس خودش.. من یکی که اصلا تحقیق قبل از ازدواج رو هم قبول ندارم.. یه سری مسائل هست که تو تحقیق هم مشخص نیس ولی خانمان براندازه
!
چی بگم والا

سلام احوال شما خوشگل خانم؟

تحقیق کاملا به معنیه یعنی فقط میشه کلیات رو فهمید اما جزئیات مهم تر فقط تو زندگی مشخص می شن

مهدی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:05 http://spatman.blogsky.com

با اجازه منم محروم نیستم
اصلا هم ازدواج سنتی و قبول ندارم
همیشه نقش بازی می کنن و دروغ می گن تا طرف مقابل و بدست بیارن

نه همیشه
گاهی در هر دو ازدواج این مسئله وجود داره

لوتوس چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:45

کاملا موافقم با حرفات

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد